Skip til indhold

GRATIS FRAGT PÅ ALLE BESTILLINGER

EFTERÅRS-REA - 50% RABAT

    Köpvillkor

    Uppdaterad 2024-01-05.

    Villkor & Information

    För tydlighetens skull kommer vi i följande text benämna kunden som ”du”, Ecom Venture AB som ”vi” och www.lufthjälpen.se som ”hemsidan”.

    Dessa villkor är skrivna som en säkerhet för dig som kund och innan du genomför ett köp ber vi dig därför att noggrant läsa igenom dem. Genomförda köp på hemsidan länkar till dessa villkor.

    Lufthjälpen hålls inte ansvarig för yttre omständigheter. Vi hänvisar till svenska lagen “Distansavtal och avtal utanför affärslokaler” (2005:59).

    Priser

    Alla priser på hemsidan visas i SEK och NOK.

    Eventuella importtullar och skatter kan tillkomma, dessa debiteras när försändelsen når din leveransadress. Det bör noteras att Lufthjälpen inte har någon kontroll över dessa avgifter. Lufthjälpen kan därmed inte förutse beloppet av dessa kostnader. 

    Vänligen kontakta ditt lokala tullkontor för ytterligare information. 

    Vi har inget lägsta ordervärde eller krav på antal produkter vid beställning. Detta gör att du som konsument väljer fritt från vårt sortiment. Vi förbehåller oss rätten att ändra och korrigera priser, justera i lagret samt att korrigera uppenbara typografiska fel som kan förekomma på hemsidan. Vi tror och hoppas att detta är något som du som konsument har förståelse för.

    Betalning

    Valbara betalningsmetoder visas i checkouten.

    Är du under 18 år? Då krävs det en vuxens godkännande innan beställningen kan slutföras. 

    För specialbeställningar eller överenskommelse om direktfakturering från Lufthjälpen där betalningen inte erhålls före förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta +9.00%, och en påminnelseavgift.

    Leverans och frakt

    Fraktavgifter

    Vi använder DHL, Postnord, Budbee och Instabox som fraktpartners. Vid köp över 499 SEK eller NOK erbjuder vi fri frakt.

    Standardkostnad för frakt för ordrar under ovanstående värde är 19kr.

    För notiser relaterade till din order använder vi det mobilnummer och mejladress som anges vid köpet. Lufthjälpen kan inte hållas ansvariga om fel information angivits i samband med köpet. Vänligen se över kontaktinformationen noggrant för att säkerställa att notifieringar kan tas emot korrekt.

    Lufthjälpen ansvarar inte för eventuella förseningar av din leverans.

    Leveranstid

    Ordrar som inkommit innan kl. 12.00 på vardagar har vi för avsikt att skicka från vårt lager samma dag som de inkommit. Leveranstid varierar mellan 5-10 arbetsdagar med reservation för eventuella förseningar vid kampanjer och högtider.

    Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar av produkter. Vid slutförsäljning kontaktar vi dig på angiven mailadress eller telefonnummer för att hitta en lösning som känns bäst för dig. Då vi använder oss av en del Limited Edition produkter vill vi uppmärksamma er kunder på att ”först till kvarn” principen gäller. Limited Edition innebär att varan inte kommer fyllas på i vårt sortiment igen, utan är tillverkad i en begränsad upplaga. Vid slutförsäljning annulleras varan från din order och återbetalning sker.

    Leverans sker till Sverige och Norge.

    Byten och returer

    Returpolicy

    Vid köp på vår hemsida gäller alltid 30 dagars ångerrätt i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss på Lufthjälpen inom 30 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Ångerrätten gäller dock inte på personligt designade produkter med tydlig personlig prägel.

    För att utnyttja din ångerrätt på ditt köp behöver produkten skickas tillbaka till oss inom 30 dagar från att du mottagit den. För att returen ska godkännas behöver du fylla i returformuläret som skickades med i originalförpackningen fullständigt. 

    Vid tillämpning av ångerrätt från ditt köp står du som kund för returfraktkostnaden på 49 SEK.

    När vi tagit emot och godkänt din retur återbetalar vi dig för de returnerade produkterna. Eventuella fraktkostnader kvarstår alltid och återbetalas ej.

    Returnerade produkter återlämnas i oförändrat och oanvänt skick. Med detta menas att etiketter, eventuella kardborrefästen, etiketter och skyddsplaster återfinns på produkten i samma skick som vid leveransen. Returen skall skickas tillbaka väl förpackad och på samma sätt som dessa levererades för att bli godkända.

    Vid skadade returer, likt nämnt ovan-förlorade etiketter, skadade kardborreband, smuts, hår eller borttagen skyddsplast har Lufthjälpen rätt att ta ut en värdeminskningsersättning i enligheten med hur skadad varan blivit. Upp till 100% av varans värde om den inte anses vara i säljbart skick. Pengar återfås för varan minus värdeavdraget enligt lag.

    Återbetalningen sker, till samma betalsätt som köpet genomfördes med, när vi mottagit och kontrollerat varans tillstånd. Återbetalningen gäller kostnaden för återlämnad produkt. Fraktkostnaden kvarstår och återbetalas därmed aldrig. 

    Byten

    Vi hanterar inga direkta byten på vårt lager. Vid önskemål om byte gör ett återköp på produkten/produkterna enligt ångerrätten och lägg därefter en helt ny beställning på hemsidan. När vi tagit emot och godkänt din retur återbetalar vi dig för produkten/produkterna.

    Om din order för bytet understiger 499 SEK eller NOK, kontakta vår kundtjänst för att få din personliga kod för gratis frakt.

    Du är mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst på kontakt@Lufthjälpen.se om du har frågor eller funderingar. De hjälper dig gärna att lösa eventuella problem som uppstår och ser till att du får fri frakt på den nya ordern.

    Reklamation

    Du som kund har rätt att reklamera en vara inom tre år. Felet bör anmälas snarast efter att ha upptäckts. Att reklamera en vara inom två månader anses vara inom skälig tidsram. Du måste kunna bevisa att varan är köpt hos Lufthjälpen och, i sådant fall, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vid en godkänd reklamation står Lufthjälpen för alla kostnader inklusive frakt.

    Lufthjälpen förbehåller sig rätten att neka reklamation om vi anser att produkten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer Lufthjälpen riktlinjer från allmänna reklamationsnämnden (ARN). Mer information finns på www.konsumentverket.se.

    Om det uppstår en tvist mellan dig som konsument och Lufthjälpen och vi inte kan lösa tvisten kan du lämna in ett klagomål till EU’s online dispute resolution service (ODR). Mer information går att hitta i följande länk http://ec.europa.eu/odr.

    Ej uthämtade paket

    Vi tar ut en avgift för eventuella paket som inte hämtas ut från utlämningsstället och som returneras till oss. Vi debiterar kunden 350 SEK eller NOK för att täcka kostnader för frakt, packning och administration.

    Det är konsumentens ansvar att betala skatt och tullavgifter. En beställning kan inte annulleras eller “returneras till avsändaren” såvida inte dessa avgifter har godkänts. 

    Försening eller betalningsvägran av dessa avgifter kommer resultera i att din order förstörs/returneras till avsändaren du kommer inte att bli återbetald. Genom att lägga en order hos Lufthjälpen godkänner du dessa villkor. 

    Inköp via återförsäljare

    Om du har köpt din Lufthjälpen-produkt via en återförsäljare behöver du kontakta återförsäljaren/butiken för frågor gällande byten eller reklamationer.

    Begagnade produkter

    Om du har köpt din Lufthjälpen-produkt från en privatperson, kan vi dessvärre inte hjälpa dig med eventuella byten/reklamationer.

    Annan information

    Lufthjälpen tar inte ansvar för eventuella olyckor som inträffar vid användning av våra produkter. 

    Vänligen observera att bilder på produkten på hemsidan kan innehålla ytterligare utrustning. Produkttexten beskriver alltid den aktuella produkten. Observera att produktfärgen på hemsidan kan skilja sig från den faktiska färgen. 

    Kampanjer

    Kampanjerbjudanden och rabattkoder kan inte läggas in efter att en beställning genomförts. Kampanjer gäller endast nya beställningar som genomförs under kampanjperioden.

    Force Majeure

    Lufthjälpen ansvarar inte för defekter eller förseningar orsakade av direkta eller indirekta yttre omständigheter som inkluderar krig, strejk, olyckor, naturkatastrofer, arbetskonflikter, ändrad myndighetsbestämmelse, underlåtenhet att leverera från leverantörer eller jämförbara situationer utom kontroll som inte kunnat förutses och som påverkar redan undertecknade kontrakt och avtal.

    KUNDETILFREDSHED GARANTERET

    Lufthjælp er elsket af kunder over hele Danmark!

    30 DAGE FORTRYDELSESRET

    Er du ikke tilfreds med dit køb? Returner den og få fuld refusion!

    24/7 SUPPORT

    Spørgsmål? Tøv ikke med at kontakte os, så hjælper vi dig hurtigst muligt!

    ALTID GRATIS FRAGT

    5-10 arbejdsdage forsendelse i hele Danmark!